Wednesday, February 4, 2009

Susu Ajaib

Posted by za_otai@yahoo.com

SUSU PERTAMA :
Susu Skim Kolostrum Semulajadi \"IgG-Plus\"
(IgG-Plus Natural Colostrum Skim Milk

\"Kecapi Nikmat Kesihatan
Sepanjang Hayat\" Adakah anda sedang menghadapi masalah kesihatan yang seakan tiada akhirnya dan tidak mengenal erti jemu serta putus asa untuk berikhtiar bagi menyembuhkannya? Atau anda sedang mencari rahsia untuk menikmati kesihatan sepanjang hayat.... 

  Kunci kepada kehidupan sihat adalah sistem imun yang kuat dan sihat. Sistem imun merupakan satu rangkaian sel dan molekul yang canggih dan sangat menakjubkan. Ia bekerja siang dan malam untuk melindungi diri kita dari serangan virus, bakteria, mikrob, toksin dan parasit. Sekiranya sistem imun berada dalam keadaan sihat dan kuat, ia mampu melindungi kita dari terkena penyakit. Apabila kita meningkat usia, tahap kesihatan sistem imun semakin menurun dan kita terdedah kepada berbagai risiko penyakit berbahaya. Berbagai-bagai kajian saintifik yang dijalankan mendapati bahawa sistem imun kita tidak berfungsi dengan baik dan ia tidak lagi mampu melindingi kita dari serangan organisma asing. Di antara penyebab utama terjejasnya sistem imun badan kita adalah seperti Kekurangan Zat Makanan, Tabiat Makan yang Buruk, Pencemaran dan Tekanan.

  Terlampau banyak testimoni yang membanggakan telah kami terima hasil daripada penggunaan Susu Skim Kolostrum Semulajadi IgG-Plus oleh pelanggan-pelanggan kami. Penyakit-penyakit seperti Kencing Manis, Darah Tinggi & Rendah, gastrik, Sakit Jantung, Masalah Kolesterol, Angin Ahmar, Lumpuh, Kanser, Gout, Sakit Sendi, Sakit Tulang, Asma/Lelah, Alahan, Sakit Kulit, Masalah Darah (Leukimia, Anemia), Masalah Hati, Tekanan/Stress, Parkinson, Sindrom Down, Resdung dan pelbagai lagi penyakit MAMPU (Dengan Izin Allah) disembuhkan atau sekurang-kurangnya dapat memberikan HARAPAN sembuh kepada pesakit.

 

SUSU KOLOSTRUM adalah SUSU AWALAN/PERTAMA yang dihasilkan oleh mamalia yang melahirkan anak dalam masa 48 jam pertama kelahiran. Dengan GABUNGAN KOMPOSISI unsur-unsur yang wujud, ia meningkat-rangsang faktor imun dan faktor pertumbuhan yang menjamin kesihatan serta menyokong badan menghadapi survival hidup. Manusia hanya menghasilkan sedikit kuantiti kolostrum manakala lembu dapat menghasilkan hampir 9 gelen cecair ?harapan kesihatan? ini.

Kajian daripada ?Colostrum The Ultimate Anti-Aging, Weight Loss and Immune Supplement? by Daniel G. Clark, M.D. and Kaye Wyatt, CNR Publication, 1996. telah menunjukkan bahawa Susu Kolostrum mempunyai faktor imun dan pertumbuhan yang kuat serta boleh membawa tubuh kita keperingkat yang HOMEOSTATIS - iaitu badan kuat dan kesihatan semulajadi yang sempurna.  Dengan Susu Skim Kolostrum Semulajadi IgG-Plus, anda dapat menikmati satu produk yang BERKUALITI TINGGI untuk kehidupan dan kesihatan yang unggul.

 

JANGAN WAS-WAS!!
Produk tenusu dari New Zealand sangat selamat dan istimewa kerana :

  • Bebas pencemaran
  • Bebas suntikan imun, hormon dan antibiotik
  • Meragut rumput semulajadi
  • Bebas penyakit kuku dan mulut
  • Pengumpulan dan pemprosesannya berkualiti
  • Kolostrum yang diperolehi dari New Zealand telah diproses dengan menggunakan sejenis teknik yang unik dan disahkan. Dalam proses pengeringannya, ianya tidak didedahkan pada suhu yang menjangkaui 60?c, oleh itu keaslian dan kesempurnaan partikel-partikel susu tepung dapat dikekalkan. 
    PENYELIDIKAN KOLOSTRUM
    __________________________ Kajian Berkenanan - PENYAKIT BARAH

    \"Tokuyana, Et. al. 1990, Jabatan Molekul Immunologi, Institut Penvelididikan Barah dan Jabatan Perubatan Nuklear, Universiti Kananawa, Kananawa Jepun. Akademik Hawrood U.K.: Melaporkan bahawa terdapat 2 protein baru didapati dalam kolostrum susu lembu : BC- I dan BC-2, ia merupakan kumpulan mitogen habitat yang dapat menukarkannya kepada TGF-B, justeru mengawal set-set barah.

    Kajian Berkenanan - PENYAKIT JANTUNG
    Wagner, Norma, The Salt Lake Tribune. 1996. Jun 1. Kajian Utah : Bakteria Dapat Mengakibatkan Penyakit Jantung. Saintis Utah menemui bukti menunjukkan kemungkinan sebab Penyakit Jantung. Penemuan ini memainkan peranan yang penting dalam usaha pengubatan dan pencegahan penyakit jantung. \" Kolostrum telah dibuktikan keberkesanan terhadap sistem imunisasi\".

    Kajian Berkenanan - ULCER PERUT
    Raloff, Berita Sains, 15 April. 1995 Vol 147 ms 231 (1) More Ways Mothers Milk Fight Disease Mengandungi asid tertentu yang membantu bayi menentang penyakit. Kandungan gluko protein menentang sebaran bakteria yang mengakibatkan ulcer perut.

    Kajian Berkenanan - AIDS
    Immunoglobulins to Prevent Nosocomial Infections, New England Journal Of Medicine . Juy 23, 1992. Vol 327 No 4 p 269. Immunoglobulins from bovine Colostnun effective on reducing and preventing infections immune deficient subject : bone marrow recipients, premature babies, AIDS, etc. Problem obtaining high and consistent levels of functional antibodies thought donor selection. Could improve through pooled selection, selective donor immunization.

    Persoalan Umum Mengenai Kolostrum - FAQ
    Kenapa kolostrum lembu?
    Kajian saintifik beberapa dekad lalu diseluruh dunia mendapati kombinasi molekul faktor imun dan pertumbuhan di dalam kolostrum lembu adalah bersesuaian untuk manusia dan mamalia lain.

    Mengapa saya perlu kolostrum semasa dewasa?
    Apabila umur meningkat, badan mengalami kekurangan imunisasi yang mengundang kepada ketidakupayaan melawan penyakit dan kerosakan tisu-tisu badan. Kajian membuktikan kolostrum mampu membunuh bakteria dan membawa virus, membaiki tisu-tisu dan melambatkan penuaan.

    Adakah saya perlu berhati-hati ketika mengambil kolostrum?
    Kolostrum adalah makanan dan kita boleh mengambilnya di dalam sebarang kuantiti tanpa ada kesan sampingan dan tidak bertindakbalas dengan makanan tambahan lain atau dadah. Walaupun ia produk bukan dadah, ada kemungkinan kita mengalami kesan sampingan akibat pengambilan keperluan lain seperti ubat-ubatan dan herba.

    Berapa banyak yang sepatutnya di ambil dan bila?
    Setiap orang berbeza keperluan kolostrumnya. Ianya boleh diambil dalam kuantiti yang banyak pada peringkat permulaan dan kuantitinya boleh dikurangkan bila apabila mendapat reaksi pemulihan. Sebaiknya diambil pada waktu pagi semasa perut masih kosong dan selepas makan tengahari. Ramai orang mengalami pembebasan toksik dalam tempoh 2-3 hari yang pertama. Jika anda berasa tidak selesa, kurangkan kuantitinya dan mulakan semula sehingga anda mencapai tahap optimum.

    Berapa hari sebelum saya nampak kesan dan apakah kesannya?
    Bagi individu, masa untuk menampakkan kesannya adalah berlainan. Ini kerana setiap individu mempunyai tahap penyerapan yang berlainan. Tiada kesan sampingan yang tidak diingini kerana kolostrum adalah makanan semulajadi. Simptom yang kerap ditemui ialah kekerapan membuang air kecil dan besar, ketidakselesaan badan dan sakit otot-otot. Ini kerana perkembangan krisis penyembuhan.

    Bolehkah kolostrum diberi kepada kanak-kanak?
    Boleh... faktor imun sangat penting untuk melindungi kanak-kanak daripada serangan virus dan bakteria, Setiap bayi dan kanak-kanak memerlukan laktos dan lemak untuk proses tumbesaran. Susu ini boleh dicampur ke dalam susu biasa mereka tetapi tidak boleh menggantikan susu yang sedang diambil.

    Apakah kolostrum menolong mengurangkan berat badan?
    Kolostrum mengandungi IGF-1, faktor pertumbuhan terkuat di dalam badan. Kajian mendapati jikalau IGF-1 tidak mencukupi di dalam badan semasa diet, ianya akan membakar protein otot dahulu sebelum membakar lemak. Ini bermakna IGF-1 perlu ditingkatkan melalui senaman aerobik atau mengambil kolostrum (atau kedua-duanya sekali).

    Apakah Kolostrum Anti-Penuaan?
    Selepas cukup umur, badan kita mula kekurangan hormon pertumbuhan. Hormon amat penting untuk membina balik tisu-tisu selular badan secara mutlak. Kajian mendapati pada umur 80tahun tiada lagi hormon pertumbuhan kerana faktor usia dan terdedah hampir kepada kematian. Faktor pertumbuhan kolostrum adalah hormon sebenar menggiatkan pembinaan normal semula tisu selular. Pembinaan normal ini membawa kita ke tahap yang lebih muda, tiada ancaman kanser, tiada kedutan dan keletihan.

    Bolehkah kolostrum membantu menolong mengurangkan tekanan?
    Ramai antara kita masih di dalam pengkajian untuk meningkatkan kemahiran fikiran secara kimia, serotonin dan dopamin. Untuk menyempurnakannya, kita melihat kepada nikotin, dadah dan makanan tertentu. Kita bergantung kepada bahan-bahan ini untuk mengekalkan sensasi pemikiran yang baik. Kolostrum adalah semulajadi dan segar untuk menggiatkan otak membebaskan serotonin serta dopamin dan melanjutkan masa untuk memahami maksud tertentu. Kolostrum juga berperanan aktif untuk menyingkirkan lain-lain bahan kimia bagi menunjukkan kewaspadaan dan kosentrasi.

    Adakah kolostrum boleh menolong selepas pembedahan/kemalangan?
    Faktor imun kolostrum sangat berkesan sebagai anti bakteria dan virus. Ia boleh menolong mengurang dan menghapuskan jangkitan kuman pada kecederaan luaran. Kolostrum juga mengandungi hormon untuk pembinaan kulit yang menggiatkan penyembuhannya dan anti keradangan yang boleh menghapuskan bengkak .

    Faedah-faedah Kolostrum:
    Kanak-kanak dan pelajar-pelajar
    Lelah, selsema. cirit-birit merupakan sesetengah penvakit yang sering melanda kanak-kanak dan pelajar-pelajar pada masa kini. Pengambilan kolostrum akan menambahkan daya ketahanan badan untuk melawan jangkitan dan alahan serta memberi manfaat kesihatan tambahan untuk tumbesaran kanak-kanak.

    Dewasa
    Kerisauan berterusan, kebimbingan, tekanan dan ketidakseimbangan pemakanan boleh mengurangkan perlindungan antibodi dan akan fungsi imun. Tambahan lagi. gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok dan meminum minuman beralkohol akan melemakan sistem imunisasi.

    Warga Tua
    Akibat daripada proses penuaan semulajadi, faktor penumbuhan dan pengeluran imuniti yang berkurangan boleh mengakibatkan warga tua lemah daya rintangan terhadap jangkitan dan penvakit.

    Ahli-Ahli Sukan
    Baru-baru ini, perkembangan dalarn teknologi sukan menunjukkan bahawa terdapat potensi yang besar dalam pengambilan pemakanan berunsurkan protein haiwan dalam meningkatkan prestasi para ahli sukan. Faktor penumbuhan dalam kolostrum telah didapati kaya dengan protein bovin, maka ia adalah tambahan sernulajadi yang sempurna untuk para ahli sukan dan perseorangan yang giat dalam aktiviti sukan.

    Seven More Ways Colostrum Can Improve Your Health
    [http://www.colostruminfo.com/FAQ]

    Here are seven additional ways colostrum supplements can help improve your health:

    1. Allergies/Autoimmune Diseases
    PRP in colostrum has been shown to improve - even eliminate - the symptoms associated with allergies and autoimmune diseases such as multiple sclerosis, rheumatoid arthritis, lupus and myasthenia gravis. PRP inhibits the overproduction of lymphocytes and T-cells and reduces the pain, swelling and inflammation associated with allergies and autoimmune diseases.

    2. Anti-inflammatory
    According to an article in the Medical Post (Colostrum Cuts NSAID\'s GI Problems,\" September 8, 1998), bovine colostrum may work to protect the GI tract from non-steroidal, anti-inflammatory drugs (NSAIDS\'s). In a study at Leicester University, changes in gut permeability were assessed in six healthy males before and after taking the NSAID indomethacin with and with out colostrum. Colostrum was taken with meals as a liquid supplement two days before starting the NSAID and throughout the five days of taking the drug. Gut permeability was assessed using a five-hour urinary lactulose-rhamnose (L/R) ratio. At the end of five days, this ration increased 300% for those who didn\'t take colostrum, but only 20% for those taking it.

    3. HIV/AIDS
    The interaction of foreign materials (like viruses, bacterial and fungi) with the GI component of the immune system leads to the production of about 75% of the antibodies in the human system. The ability of AIDS/HIV patients to fight infectious disease is severely compromised, partially due to damage to the gut from chronic inflammation and diarrhea. Several recent studies show colostrum to be helpful with this chronic problem. For example, a study published in the New England Journal of Medicine reported that \"immunoglobulin from bovine colostrum effectively reduces and prevents viral and bacterial infections in immune deficient subjects: Bone marrow recipients, premature babies, AIDS ect.\"

    4. Heart Disease
    Theoretically, colostrum could be effective in the treatment and prevention of heart disease for two reasons. First, the growth factors in colostrum may help regenerate heart muscle. Second, recent medical research indicates that infectious disease agents may be associated with several chronic disorders, including heart disease. A study conducted by the University of Utah School of Medicine shows strong evidence that the bacterium Chlamydia pneumoniae may be a major factor in the development of coronary atherosclerosis. In fact, researchers at the University believe that this bacterium may be responsible for as much as 50% of all serious heart disease. Consequently, colostrum\'s immune boosting, disease-fighting components could help those susceptible to heart disease.

    5. Cancer
    Steven Rosenberg\'s 1985 book, Quiet Strides in the War on Cancer, first popularized the benefits of cytokines in the treatment of cancer. Since then, the same cytokines found in colostrum (interleukins-1,-6 and -10, interferon gamma and lymphokines) have been the single most researched factors in cancer research. Lactalbumin, also found in colostrum, has been found to cause the selective death of cancer cells, leaving the surrounding noncancerous tissues unaffected. And finally, Lactoferrin has similarly been reported to possess anti-cancer activity. And, as in heart disease, if viruses are responsible for either the initiation or the spread of cancer, colostrum could be one additional way to prevent the disease.

    6. Diabetes
    Juvenile diabetes (Type I, insulin dependent) is thought by some researchers to result from an autoimmune mechanism, possibly initiated by an allergic reaction to the protein GAD found in cows\' milk. Colostrum contains several factors that can offset this and other allergies. Colostrum IgE-1 can bind to both the insulin and IGF-I receptors found in all cells. Moreover, human trials in 1990 reported that IGF-I stimulates glucose utilization, assisting in the prevention of acute hypoglycemia and lessening a Type II diabetic\'s dependence on insulin.

    7. Osteoporosis
    Osteoclasts are cells that degrade bone structure during the normal bone turnover and renewal process. Osteoblasts, on the other hand, are the bone building cells in that process. As we age, the number of osteoblasts decreases and osteoclasts increase. This is especially true for postmenopausal women. This change creates the porosity and loss of bone strength called osteoporosis. A study reported in Natural Medicine shows that TGF-B, which is found in colostrum, is naturally produced by the osteoblasts. This study also showed that TGF-B dramatically increased the osteoblast to osteoclast ratio, thus indicating that TGF-B could help to slow - possibly even prevent - the development of osteoporosis. Colostrum is the only readily available natural source of TGF-B. In addition, IGF-I increases tissue repair in both muscle and connective tissue.

MAKLUMAT  TAMBAHAN
Apakah Kolostrum?
Apabila induk melahirkan anak, induk akan membekalkan kolostrum sebagai makanan pertama untuk anaknya. Kolostrum ialah cecair pra-susu berwarna kuning-kuningan yang dihasilakan oleh mamalia selepas melahirkan anak. Manusia menghasilkan susu berkolostrum hanya dalam tempoh 24 jam yang pertama sahaja. Lembu pula menghasilkan kolostrum dalam tempoh yang lebih lama iaitu di antara 36 hingga 48 jam. 

Komposisi Kolostrum
Perbezaan utama di antara kolostrum dan susu biasa ialah kolostrum mengandungi komponen bioaktif yang tinggi. Terdapat lebih daripada 90 jenis komponen di dalamnya, di mana komponen utamanya terbahagi kepada 2, iaitu faktor imun dan faktor pertumbuhan. Faktor Imun terdiri daripada immunoglobulin (Ig). Berdasarkan kajian, kolostrum terdiri daripada 33% protein dan lebih 50% immunoglobulin (Ig). Kolostrum juga mempunyai banyak komponen khasiat seperti vitamin, mineral  dan asid amino. Kesemua factor ini bertindak bersama untuk mengawal dan mengekalkan kesihatan. 

Immunoglobulin (Ig) dan Sistem Imun
Immunoglobulin (Ig) ialah sejenis protein yang dihasilkan oleh sel plasma (sel B Lymphocyte) yang bertindak untuk mengawal sistem imun. Immunoglobulin (Ig) terdiri daripada IgG, IgM, IgD, IgE, IgA. Rangkaian immunoglobulin (Ig) ini lazimnya disebut Immunoglobulin Gamma atau Immune Gamma Globulin.

Sistem imun ialah satu organisasi kompleks yang merangkumi sel darah putih, tulang sumsum, antibody dan kalenjar timus. Semua sel darah putih dalam saluran darah adalah sel imun yang dikenali sebagai Leukocytes. 

Apakah IgG?
IgG ialah salah satu komponen bioaktif utama di dalam immunoglobulin (Ig) atau antibodi yang terlibat di dalam fungsi imun. Mengikut pecahan immunoglobulin (Ig), kuantiti yang paling banyak didominasikan oleh IgG, kedua IgA, ketiga IgM, keempat IgE dan kelima IgD.

IgG merupakan antibodi terbanyak di dalam kolostrum lembu iaitu 86% manakala IgG yang di dapati pada kolostrum manusia pula hanya 2% sahaja. Ini menunjukkan faktor IgG di dalam kolostrum lembu lebih tinggi berbanding IgG daripada kolostrum manusia, iaitu kira-kira 40 kali ganda. 

Kajian melaporkan kolostrum boleh menyumbang kepada banyak manfaat, diantaranya ialah :

  • Menghindarkan osteoporosis 
  • Melegakan atritis dan masalah auto imun 
  • Mengawal gula di dalam darah 
  • Melawan selesema, influenza dan alahan 
  • Melawan pathogen yang dibawa oleh makanan dan air 
  • Mengurangkan lemak dan membina otot 
  • Penyakit hati 
  • Anemia 
  • Ulser 
  • Pankreatitis 
  • Alatan kosmetik 
  • Mencerdaskan otak 
  • Meningkatkan potensi keseluruhan sistem badan 
  • Meningkatkan prestasi seksual 
  • Melewatkan penuaan 
  • Menggiatkan prestasi organ-organ dalaman 
  • Menguatkan ingatan 
    Meningkatkan fungsi imun dan memberikan lebih perlindungan 
FAKTA KHASIAT PERMAKANAN DALAM SETIAP SACHET 15G 
  • Kalsium 192.50 mg 
  • Karbohidrat 7.50 mg 
  • Tenaga 54.00 kcal 
  • Lemak 0.125g 
  • Folate 7.50 mcg 
  • Iodin 3.00 mg 
  • Zat Besi 0.05 mg 
  • Magnesium 16.50 mg 
  • Niacin 0.145 mg 
  • Protein 5.75 GVitamin B1 0.06 mg 
  • Vitamin B6 0.05 mg 
  • Zink 0.60 mg 
  • Vitamin B12 0.60 mcg 
  • Vitamin B2 0.235 mg 
  • Phosphorus 145.00 mg 
  • Immunoglobulin G  150mg 
BEBERAPA TESTIMONI
 
Saya Hj. Salleh berasal dari Kedah telah banyak tahun sengsara penyakit hati. Setelah diperkenal oleh rakan tentang susu IgG ini sakit saya sembuh dan saya telah memberi kepada ramai lagi rakan-rakan saya yang telah mengalami bermacam penyakit. 
Alhamdulillah mereka semua sihat.

Saya tidak dapat berdiri sudah lama iaitu saraf saya terganggu selepas berlaku kemalangan. Seorang kawan memperkenal susu IgG, setelah minum susu ini sakit saya sembuh dah boleh berdiri.

En. Shuib ( Kedah) - Penyakit Isteri Gatal-gatal

Isteri saya dah lama mengidap penyakit gatal seluruh badan ni. sampai dah tak tahan siang dan malam. Saya kena tolong garu. Biji-biji penuh badan macam demam campak. Ubat dari klinik dah 
macam macam dah cuba. Tapi hilang sekejap aja. Lepas 4,5 jam gatal balik.Tapi selepas cuba susu IgG ni 5 sachet saja, gatal-gatal terus hilang. Cuma tinggal bekas bintik-bintik hitam saja kat badan.



Tuan Zaid Yaacob (Tmn Merdeka, Melaka)

Penyakit Gaut, buasir, lebih berat badan, sukar berjalan serta gerakkan jari tangan & banyak lagi.. sukar nak percaya. Setelah minum IgG 6 paket je dah boleh berjalan. Terus register Ahli smart naco. Dalam 2 minggu jual 40 kotak IgG. Dalam sebulan jual 100 kotak! Terus register jadi mobile stokis. Macam tak caye?



En. Manaf ( Perak) - Kencing Manis

Saya mengidap kencing manis ni dah lama. Tapi sejak 2 tahun lepas ibu jari kaki saya berair.Macam mana nak kerja? Nak kerja kena pakai stokin dan kasut.Dah 2 tahun tak kerja.Saya cuba susu IgG-Plus ini. Baru 4-5 hari saja saya tengok jari kaki saya dah tak berair lagi,dah kering.InsyaAllah, saya akan terus ambil susu ni sampai penyakit ni hilang seluruhnya dari badan saya. 



En. Abdullah Mat Hassan (Jeli, Kelantan) - Sengal Tulang

Penyakit yang saya hadapi iaitu sengal-sengal tulang, telah beransur sembuh dan sekarang ini telah pulih seperti sedia kala, Alhamdulillah, sekarang ini sudah 8 packet. Susu IgG Plus ini memang memberi kesan yang baik.



En. Azman Ali, Pasir Puteh, Kelantan - Sakit Darah Tinggi / Stroke/ 
Lumpuh

Selepas habis mencuba 10 packet, terasa lain, terasa tenaga saya lebih,tangan dari tak boleh hendak gerak sedikit pun sebelum ini, dah boleh angkat hingga ke paras mulut.Alhamdulillah, sekarang 
ini saya rasa makin gagah, sudah boleh membawa kereta sendiri ke Kota Bharu.



Adik Nornazri (Kelantan) - Penyakit Buasir Serius

Saya telah mengalami penyakit Buasir selama lebih kurang 2 tahun, Memang susah bagi saya ketika membuang air besar ataupun bergerak kemana-mana. Saya cuba minum dua packet, sebelah malam bila saya buang air besar, terasa mudah, hanya duduk sahaja, dia akan keluar dengan sendiri dengan begitu mudah. Penyakit buasir saya sekarang ini telah pulih sepenuhnya dalam jangkamasa tidak sampai satu minggu.



Makcik Jama\'ah ( Kedah) - Darah TInggi / Lumpuh

Darah tinggi dan lumpuh lebih 15 tahun.kaki dan tangan tak boleh nak gerak. tapi lepas minum 4 sachet, Alhamdulillah,jari tangan dah boleh gerak.Kaki pun dah boleh angkat sikit.



Mak Tih Solehah
Pulau Tuba, Langkawi 
12 Ogos 2005
13 Tahun Mengidap Kencing Manis 
12 Ogos 2005 : Sebelum Pengambilan Susu Igg Plus
6 September 2005
Dah ambil 13 sachet Susu Igg Plus
17 September 2005
Dah ambil 35 sachet Susu Igg Plus 
2 November 2005
penyakit  pulih sepenuhnya

--------------------------------------------------------------------------------
Dapatkan 5 bungkus/sachet percubaan dengan harga RM28.00 termasuk belanja pos beserta CDROM Testimoni \"PERCUMA\" untuk anda yang benar-benar mengalami permasalahan kesihatan yang serius seperti  penyakit Kencing Manis, Darah Tinggi & Rendah, Gastrik, Sakit Jantung, Masalah Kolesterol, Angin Ahmar, Lumpuh, Kanser, Gout, Sakit Sendi, Sakit Tulang, Asma/Lelah, Alahan, Sakit Kulit, Masalah Darah (Leukimia, Anemia), Masalah Hati, Tekanan/Stress, Parkinson, Sindrom Down, Resdung dan pelbagai lagi penyakit kronik...

http://www.bazaarlot.com?action=ClassifiedDetail&id=7418

No comments: